Майкъл Крайтън – биография и творчество


Майкъл Крайтън

Майкъл Крайтън, роден на 23 октомври 1942 година в Чикаго, в

в щата Илинойс, е американски писател. Когато е бил на 6 години, семейството му се преселва в Рослин, предградие на Ню Йорк. На 14-годишна възраст Майкъл публикува в Ню Йорк Таймс своите    пътни бележки и оттогава винаги е чувствал привличане към литературното творчество.

През 1960 г. завършва училище и постъпва в Харвард с намерението да учи за писател. Но стилът му непрекъснато е предизвиквал забележки от професорите и оценките му винаги били много ниски. Той предположил, че проблема със стила не е в него, а в
преподавателите и им пробутал като своя разработка едно есе на

Джордж Оруел. Професорът поставил на Оруел оценка три плюс и Майкъл окончателно се убедил, че Харвардските мерки не са за него.

Завършвайки университета през 1965 г. с посредствени оценки, той решава да смени областта на интересите си и се заема с антропология в британския Кембридж, където е премиран за успехи в едногодишната експедиция в Европа и Северна Африка. Връщайки се в Щатите, Крайтън решава да стане доктор и през 1969 г. завършва Харвардското медицинско училище – между другото, никога не е подавал молба за лицензиране на частна практика. През всичките тези години е писал трилъри под различни псевдоними, а един от неговите романи, “A Case of Need”, получава премията “Едгар” като най-добрия детективски роман на годината.

През 1969 г. излиза романът “Щамът Андромеда”, който бързо става бестселър и скоро след това е екранизиран. През следващите години Крайтън активно пише художествени и публицистични книги, сценарии, работи като режисьор в няколко филма – в това число филмът “Westworld”, в който той, един от първите, използва цифрова техника за получаване на специални ефекти. Крайтън е удостоен с множество литературни и кинематографични премии, критиците го наричат “бащата на технотрилъра”. Живее в Лос Анджелис.

Библиография:

*****************************************************************

Г Е Н

Анотация:

Този дяволски умен роман слива в едно факти и художествена измислица и ни разказва задъхана история за един нов свят, където нищо не е такова, каквото изглежда!

ГОВОРЕЩА МАЙМУНА В ЯВА

Група туристи в Индонезия се кълнат, че са били ругани от говореща маймуна

в джунглата на Борнео…

УЧЕНИ ИЗОЛИРАТ „ГОСПОДАРСКИ“ ГЕН

Господството върху себеподобните ни е генетично обусловено?

НОВИ ТРАНСГЕНЕТИЧНИ ЛЮБИМЦИ НА ХОРИЗОНТА?

Гигантски хлебарки, кученца, които не порастват. Индустрията не спи.

Добре дошли в нашия генетичен свят.

Скоростен, яростен и извън контрол.

Това не е светът на бъдещето — това е нашият свят сега.

Дали на любим ваш човек не му липсват ТЕЛЕСНИ ЧАСТИ? На измиране ли са БЛОНДИНКИТЕ? Огледайте се — човешки същества ли са всички гости на трапезата ви? Разликата между хората и шимпанзетата е само в 4000 гени; затова ли ЕМБРИОНИТЕ НА ШИМПАНЗЕТАТА толкова приличат на човешки същества? И следва ли това да ни тревожи? Има НОВО ГЕНЕТИЧНО ЛЕЧЕНИЕ ЗА НАРКОТИЧНАТА ЗАВИСИМОСТ — дали пък то не е по-лошо и от нея?

Живеем във време на НЕВЪОБРАЗИМ НАУЧЕН НАПРЕДЪК, време, когато е възможно да ПРОДАВАМЕ ЯЙЦЕКЛЕТКИТЕ И СПЕРМАТА СИ онлайн за хиляди долари и да изследваме съпрузите си за генетични заболявания.

Живеем във време, когато една пета от НАШИТЕ ГЕНИ СА ЧУЖДА СОБСТВЕНОСТ и когато нищо неподозиращи хора могат да бъдат преследвани из цялата страна само защото в хромозомите им се намира и един БЕЗЦЕНЕН ген…

****************************

Този роман

е художествена измислица —

освен там, където не е.

Колкото по-непонятна изглежда вселената, толкова по-безсмислена ни се струва.

Стивън Уайнбърг.

Думата „кауза“ е олтар на незнаен бог.

Уилям Джеймс

Онова, което не е възможно, не подлежи на избор.

Жан-Пол Сартр

Вашият коментар